Mirte's verhaaltjes uit Oeganda

Alweer een safari

En weer heb ik een drukke week achter de rug, naast dat ik het veld in ben geweest en veel kantoor werk heb gedaan hebben we twee verjaardagen gehad. Dinsdag avond was Marleen jarig en hebben ik en Djuna haar verrast met een fles rode wijn en allemaal verschillende kaasjes, omdat ze dat zo lekker vindt (en wij heel toevallig ook). Dit avondje liep uit tot een ongepland feestje waarbij de andere studenten en nog een paar collega's spontaan aan kwamen zetten met lekkere dingen en zo hebben we een heerlijke avond gehad. Vrijdag avond vierde Djuna haar verjaardag, en dit moest volgens Vincent (haar Oegandese vriend) ook op z'n Oegandees gevierd worden. Het begon allemaal met een openingsgebed en een paar gekke spelletjes. Daarna gingen we eten en iedereen had iets uit zijn of haar eigen land gemaakt. Chinees, Turks, Ghanees, Oegandees en natuurlijk Nederlands. Ook dit was weer een leuke avond.

Zaterdag ochtend zijn Lusha en ik naar een grote craftmarket geweest en heb ik een paar leuke dingetjes gekocht. 's Avonds waren alle studenten bij Piet en Laurence uitgenodigd voor een barbecue, wat erg gezellig was.

Lusha en ik zijn zondagochtend vroeg vertrokken naar lake Mburo. Om 6.15 werden we opgehaald door onze privé gids en zijn we, met een korte pauze op de evenaar, naar lake Mburo gegaan voor een safari. Eerst gewoon een safari met het busje, waar we lekker op het dak hebben gezeten en van het uitzicht hebben genoten. Hierna nog een korte bootsafari en weer een uur met het busje totdat we het park uit waren. In lake Mburo zijn veel zebra's, die er trouwens echt heel nep en opgeschilderd uit zien. Verder hebben we nijlpaarden, krokodillen, verschillende runderen, verschillende apen, verschillende antilopen en heel veel mooie vogels gezien. Geslaagd dagje dus! 's Avonds, na een hele lange en vermoeiende terug rit (verkeer is echt zo hectisch hier) zijn we om 20.30 uur weer terug in Bukoto. Ook zijn de kleren die ik heb laten maken klaar, en ik ben heel blij met het resultaat!!

Reacties

Reacties

petra

Je moet reisjournalist worden. Zoiets als Floortje. Ik geniet iedere keer van je verhalen en foto's.
Veel plezier nog.
Groetjes,
Petra

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!