Mirte's verhaaltjes uit Oeganda

Murchison Falls

Moe maar tevreden lig ik nu op de bank na te genieten en mijn verhaaltje te schrijven, want ik heb een erg drukke maar geweldige week achter de rug!

Maandag begon het wat minder goed, de medicijnen die ik tegen bilharzia had gekregen blijken je zieker te maken dan de parasiet zelf. Oke de parasiet in de eerste fase dan, als je te lang wacht kan je er uiteindelijk aan overlijden dus het is toch wel handig dat je die pilletjes gewoon neemt. Maar dat had ik dus gemerkt. Op weg naar het onderzoekscentrum heb ik de chauffeur wel drie keer laten stoppen omdat ik zo misselijk was van de pillen (en de combinatie met hobbelwegen denk ik). De rest van de dag ging het gelukkig weer prima en ben ik lekker het veld in geweest. 's Avonds ben ik lekker pizza wezen eten en hebben we de pubquiz hard verloren. Woensdag ben ik ook het veld in geweest bij het koffie onderzoekscentrum en dinsdag en donderdag heb ik op een laboratorium geholpen met proefjes naar resistentie in verschillende gewassen. Ook heb ik nog genoeg uren op kantoor gezeten om alle data te verwerken.

In het weekend heb ik een trip gedaan naar Murchison Falls! Dit is het grootste national park van Oeganda. De trip bestond uit een safari, een bootsafari over de Nijl en een wandeling bij de watervallen. We hebben met een tien persoons busje, twee andere Nederlandse, vijf Amerikanen de chauffeur en ik zo'n 5 uur gereden voordat we in murchison aankwamen. Hier sliepen we in tweepersoons tentjes op een kamp in het nationaal park. Er liepen bavianen over het park die eten en tasjes stelen, beide heb ik dan ook zien gebeuren. We zijn bij de watervallen rond wezen lopen, bizar hoeveel water daar naar beneden stort en hoe groot het daar is. In het kamp zaten meerdere mensen en 's Avonds hebben we gezellig met z'n alle bij het kampvuur gezeten. 's Ochtends moesten we om 6.00 uur op om vroeg op safari te gaan, de dieren zijn namelijk vooral vroeg in de ochtend actief. De safari zelf was echt geweldig. We gingen met een busje waar het dak open kan en we er dus boven uit konden hangen en op het dak konden gaan zitten. De dieren die ik graag wilde zien heb ik gespot, volgens mij hebben we zelfs alle dieren gezien die in dit park voorkomen! Leeuwen, olifanten, giraffen, water buffels, hyena's, jakhalzen, verschillende aap soorten, verschillende soorten antilopen, krokodillen, nijlpaarden, waterbokken, wrattenzwijnen, een hele hoop verschillende vogels en (als enige groep) een luipaard! Met die luipaard hebben we echt geluk gehad heb ik van mijn gids gehoord, hij deed al vier jaar deze safari en had er nog maar zes keer een gezien. Verder hebben we nog een boottocht over de Nijl gedaan waarbij je de krokodillen en nijlpaarden nog goed kon zien en zijn we naar de watervallen gevaren. Na een lange, vermoeiende maar vooral gezellige terugweg kwamen we zondagavond weer aan in Kampala waar ik lekker op tijd mijn bed op ga zoeken aangezien ik morgen het veld weer ik ga!

Reacties

Reacties

Annet

Nou Mirte dit is een beleving om nooit te vergeten! En hoe je het allemaal beschrijft, echt mooi. Trots op jou.xxx

petra

Wow, ik had al wat foto's gezien. Wat een mooie trip heb je gemaakt. Een grote, wilde dierentuin dus.
Mooi hoor, dit vergeet je nooit meer.
Groetjes,
Petra

Ine

Gezellig Mirte. Wat zal je hebben genoten.

Annemie

Wat een prachtige ervaring Mirte. We hebben een beetje mee kunnen genieten via de mooie foto's. Fijne werkweek weer met de heel wat kleinere diertjes!

marjo

Wat een mooie dingen maak je allemaal mee. Echt om nooit te vergeten. Leuk om je foto.s te zien en jeverhaaltjes te lezen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!