Mirte's verhaaltjes uit Oeganda

Halverwege

Daar stond ik dan, maandag ochtend om 6.45 uur op dr. Kagezi te wachten. Om 7 uur was er nog niemand, half 8 nog steeds niemand.. Om 8 uur word ik opgehaald door Hannington (Hannington is de man voor wie ik het veldwerk doe, hij doet het onderzoek naar Black Coffee Twig Borer) op de plek die ik met dr. Kagezi heb afgesproken, oh ja hij had gisteren gebeld dat hij ziek was. Fijn dat je mij dat ook even laat weten.. Ja ik wilde wel, maar ik had je nummer niet.. Lekker dan. Uiteindelijk heeft Hannington me naar het kantoor gebracht en een privé taxi geregeld en ben ik om half 10 vertrokken naar het onderzoekscentrum. Voor niets zo vroeg op dus, maar ach, this is Africa. In het onderzoekscentrum hebben we hard gewerkt om alle data te verzamelen en ik ben nog een paar dagen bezig geweest met het verwerken van de gegevens. Als ik klaar ben met het verwerken hebben anderen nog wel wat klusjes voor me dus ik ben lekker bezig.

Donderdag is er een nationale feestdag, alweer ja. National heroes day. Ik ben een dagje naar Kabira Country Club gegaan, dit is een groot hotel vlakbij waar ik woon. Hier is een sportschool, zwembad, sauna, stoombad en kan je een massage krijgen. Hier heb ik dus allemaal gebruik van gemaakt en ben de hele dag zoet geweest. Heerlijk, een dagje ontspannen en het is hier zo rustig dat je niet eens door hebt dat je in het midden van een grote stad zit. Heerlijke dag gehad, maar helaas wel (voor de eerste keer sinds ik hier ben) flink verbrand.

Vrijdag nog even gewerkt, tea party gehad, en dan is het alweer weekend. De vrijdagavond hebben we weer de hele avond gekaart. Zaterdag ochtend ben ik samen met Djuna wezen zwemmen, niet zo'n luxe zwembad als Kabira deze keer, maar aangezien we de enige waren wel lekke een privé zwembad.

Zaterdagmiddag zijn we naar het LaBa Arts Festival geweest, een festival met muziek, dans, kunst en een heleboel leuke marktjes. Ik heb hier nog een mini trommel workshopje gedaan, waar we met zijn allen in een kringetje op verschillende djembé's gingen trommelen en dansers in het midden gingen dansen, heel erg grappig!

De zondag besteed ik over het algemeen aan huishoudelijke klusjes, de was doen met de hand kost bijvoorbeeld veel tijd, naar de supermarkt ben je ook niet eventjes op en neer. Verder hebben we nog wat gekaart en samen gekookt. Vandaag weer aan de slag, morgen hopelijk weer het veld in en dan ben ik alweer bijna halverwege mijn avondtuur in Oeganda.

Reacties

Reacties

Annet

Het is weer een mooi stukje mirte, je maakt inderdaad vanalles mee. Fijn om elke week weer een stukje van je avontuur te lezen!

Lennart Koomen

leuk om te lezen je allemaal meemaakt in Oeganda.

Annemie

Je bent toch niet al aan het aftellen?!
Fijn dat je zo geniet van het werk en alles daar om heen. Mooie foto's ook.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!