Mirte's verhaaltjes uit Oeganda

Kaarten en verhuizen

De avonden in het studentencompound worden over het algemeen besteed met bier drinken en kaarten, kleurenwiezen of boeren bridge. Ook zaterdagavond wordt er fanatiek gekaart en heb ik natuurlijk gewonnen. Zondag heb ik het huis gepoetst, gekaart, en zijn we bij Simon op geweest die heerlijk voor ons heeft gekookt! Simon is een jongen die eerder ook op het studentencompound heeft gewoond maar nu zijn eigen huisje heeft.

Maandagavond pizza en pubquiz night. Lekkere pizza, leuke pubquiz. Drie keer drie rondes, na drie rondes een tussenstand en bij een gelijke stand een drink-off. Helaas tweede bij de pubquiz maar wel de drink-off gewonnen!

Maandag tot en met woensdag was er op stage nog niets te doen over de Black Coffee Twig Borer aangezien er nog geen resultaten zijn die uitgewerkt kunnen worden, dus heb ik de opdracht gekregen om bureauonderzoek te doen over boeren in Afrika en de redenen waarom ze voor bepaalde gewassen kiezen. Ook leuk om weer met een ander onderwerp bezig te zijn!

Donderdag gaan we weer naar Kituza research centre en nemen we in het veld alle protocollen door hoe gegevens worden verzameld en wat we allemaal bij moeten houden. Omdat dat allemaal zo lang duurt hebben we geen tijd meer om het daadwerkelijk bij elke val te gaan doen, dus ik mag maandag weer terug!

Vrijdags zijn we vrij in verband met Martyr's day. Lang weekend dus. Tijd om weer een ander deel van de stad te ontdekken en naar verschillende winkeltjes te gaan. 's Avonds besluiten we onze kaarten mee te nemen naar Que Pasa, een Mexicaans restaurantje,

en hier lekker cocktails te gaan drinken terwijl we natuurlijk weer gaan kleurenwiezen. Zaterdag bestaat vooral uit huishoudelijke dingen als de was doen en boodschappen doen, en 's avonds zijn we wezen uiteten als afscheid van Laurie, die een eigen huisje heeft gevonden hier in Kampala. Dit betekent dat er een kamer vrij komt met een beter bed en zonder haan als buurman die elke ochtend om half 5 begint te kukeleku'n. Ook is dat huis een stuk ruimer en is de keuze dus snel gemaakt dat ik over ga plaatsen naar dit huisje voordat er dadelijk een nieuw iemand komt en deze kamer inneemt.

Zondag heb ik al m'n spulletjes overgeplaatst en ben ik ingetrokken bij Djuna in huis. We zijn nog even de markt op geweest en hier heb ik dan dus de sprinkhanen geproefd. Niet heel vies, maar het idee dat je insecten eet is wel gek. 's Avonds hebben we nog even bij elkaar gezeten (en natuurlijk gekaart) en nu ga ik lekker op tijd naar bed want morgenvroeg wordt ik (hopelijk) om 6.45 opgehaald door dr. Kagezi om weer het veld in te gaan!

Reacties

Reacties

petra

Oh, bier drinken en kaarten.. een koel pilsje zal daar wel lekker smaken. Is het allemaal bekend bier of brouwen ze zelf ook?
Goed verhaal weer en veel plezier in je nieuwe huis.

Annemie

Goed om te lezen dat het je goed gaat en dat het gezellig is. Geniet van je nieuwe huisje, zonder haan.

Mirte

Een koel pilsje smaakt inderdaad wel lekker, helaas drinken ze hun bier hier dus heel vaak warm.. Ze hebben hier een aantal Nederlandse merken, Heineken en Bavaria, maar over het algemeen drinken we Nile Special of Club. Dat zijn wel echt Oegandese merken geloof ik.

Hanny

Je ziet er goed uit op de foto, volgens mij heb je het wel naar je zin. En ieder zijn kwaliteiten met dat bierspelletje!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!